viernes, 20 de abril de 2007

Salvador Sostres: El perfil

És baixet i una mica grassonet. Té la mirada marró i tranquil·la. Parla lentament, arrossegant les paraules, sempre somrient, amb una veu dolça, ensucrada.
És en Salvador Sostres , antic col·laborador de “Crónicas Marcianas” i actual propietari d’una columna a l’Avui: “Llir entre Cards”. No, no i no. El Sostres que ha entrat al seminari no és aquell personatge boig i a estones groller que es pot deduir d’alguns dels seus articles. Qui ha aparegut a la nostre classe és un esser ben diferent, un personatge que jo, pobre de mi , no acabo de captar. El veig assegut al meu costat i de seguida em ve al cap la imatge d’un tendre osset de peluix, ric i mimat que va deixar la carrera per que creia que ja ho sabia tot. Algú que pronuncia amb tendresa qualsevol frase de manera que tota opinió, per més radical que sigui, sembla agradable. S’evita així rèpliques i alguns disgustos. Però sorpresa, davant d’una pregunta molesta l’osset de peluix ha donat pas a l´ós d’alta muntanya, aquell que a les pel·lícules sempre viu al Canadà, disposat a defensar el seu territori a esgarrapades si és necessari. Per això en Sostres em desconcerta. Em desconcerta per que , potser, no és un sol ós.

1 comentario:

albert dijo...

Eeeeeeeeeeeeei nuriaaaa!
Aquesta peacho de futura periodista...
Diras com és que comenta aquest i no un altre... serà per articles...
DOncs pel perssonatge en sí , un paio curiós, a vegades sembla mentida com pot canviar el fet de llegir una persona, veure-la per la tele o sentir-la parlar.En aquest cas no sé pas em presentéssin per separat les seves facetes i no les reconeixaria.
Al que anem mha agradat la descripció i m'ha sorprès com has conduit de bé lentrevista de més avall.
Ara la guindeta del pastís...

"Per això en Sostres em desconcerta. Em desconcerta per que , potser, no és un sol ós."
UN bon resum per un personatge interessant i polèmic.

Felicitats peke!
Escriu-ne molts més!