miércoles, 16 de mayo de 2007

Roda de premsa: joves emprenedors

“Hello Shangai”, empresari als divuit



“Ho he fet, ja està, demà me’n vaig a Xangai !”va dir una veu jove a l’altre costat del telèfon. Ja no hi havia marxa enrere. “Buff.., si la cago la merda se m’emporta” va pensar Guillem Carol, de divuit anys, al rebre la trucada d’un altre Guillem, Guillem Laporta, de dinou anys, que li anunciava el seu primer viatge a Xangai per parlar amb els proveidors.
Començava aquí l’aventura empresarial d’aquests joves i el primer viatge de Laporta a la Xina, el primer de molts…

Carol i Laporta van fundar fa uns quants mesos l’empresa Airyou que es dedica a la venta de merxandatge. Els nois compren el producte a la Xina i el marquen allà mateix. Després el venen a empreses espanyoles. El fet de marcar el producte a la Xina fa que abarateixin costos i que per tant puguin oferir el producte a un preu més barat. Tot just comencen però ja tenen cinc clients entre ells l’empresa MMartí. Els han aconseguit mitjançant contactes. Per que tenen contactes i saben aprofitar-los. Però d’on han sortit aquests contactes i com uns nois tant joves els han aconseguit? i una altre pregunta inquietant: d’on han sortit els cuartos per finançar l’aventura empresarial d’aquests “rebeldes”?. Amb en Guillem Carol al costat se’ns fa més senzill respondre a aquestes preguntes.

Carol té els cabells foscos i els llavis molsuts. Parla ràpid i amb aquella veu gangosa que té la gent de la Catalunya interior. És del Penedès i se li nota. Utilitza tecnicismes quan parla de la seva empresa i sap el que ha de dir i com dir-ho encara que tartamudegi de tant en tant. La seva mirada, encara inocent, el delata i li destrossa la imatge de serenitat i control que intenta donar. Tot i això és nerviós i despert i no dubta alhora d’explicar-nos d’on han sortit els seus contactes que ara utilitza en benefici de l’empresa: “els meus conctactes han sortit del meu treball de recerca de segon de Batxillerat”. Hi ha gent que neix amb el pa sota el braç i encara no ho sap però en fi…Fent el treball Carol va conèixer molta gent del món del periodisme entre ells Jordi Llavina i Fèlix Dissol que avui dia són dos dels seus “ pares professionals”. A partir d’aquí va començar a escriure al setmanari del Penedès “Tres de vuit” fent les contraportades i coneixent, per això, tot tipus de personatges del món del periodisme però sobretot del món de la política, un món que l’enlluerna i que l’ha dut a estudiar ciències polítiques. Entre els polítics que ha entrevistat es troben Jordi Pujol i Ernest Benach. Però Carol aclareix que amb les entrevistes ( a més de col·laboracións a la ràdio i altres coses que fa relacionades amb el periodisme..) fins ara només ha guanyat dos cents euros ...menys que esset entrenador d’un equip d’hokey infantil. I aquí entrem al quit de la questió: senyor Carol amb quin capital ha comptat vostè al obrir l’empresa? “amb mil euros entre jo i el meu soci , la meva part l’he guanyat fent d’entrenador d’hokey. Sí, és poc capital ho sé, però tenim bons avals, per sort!”. Després d’això Carol comenta que s’ha independitzat i que ha canviat el seu Penedès de Nissaga de Poder per Barcelona. Comparteix pis amb dos amics però no s’aclareix gaire amb els programes de la rentadora. Fet i fet només té divuit anys i tot i que tingui una empresa i faci mil i una coses encara li agrada sortir de festa. Però una cosa clara, si aquest noi segueix així al final triomfa.

3 comentarios:

Guillem Casas dijo...

Jeje! Una bona descripció del bo de'n Guillem, bé, dels bons dels Guillem. Deu ser cosa del nom això!

Guillem Carol dijo...

"Carol té els cabells foscos i els llavis molsuts. Parla ràpid i amb aquella veu gangosa que té la gent de la Catalunya interior. És del Penedès i se li nota. Utilitza tecnicismes quan parla de la seva empresa i sap el que ha de dir i com dir-ho encara que tartamudegi de tant en tant. La seva mirada, encara inocent, el delata i li destrossa la imatge de serenitat i control que intenta donar. Tot i això és nerviós i despert i no dubta alhora d’explicar-nos d’on han sortit els seus contactes que ara utilitza en benefici de l’empresa: “els meus conctactes han sortit del meu treball de recerca de segon de Batxillerat”. Hi ha gent que neix amb el pa sota el braç i encara no ho sap però en fi…Fent el treball Carol va conèixer molta gent del món del periodisme entre ells Jordi Llavina i Fèlix Dissol que avui dia són dos dels seus “ pares professionals”.

El Laporta diu que això és brutal: " que em descrius a la perfecció". Jo, si t’he de ser sincer, em preocupa això que la meva mirada em delati. Sempre miro de tenir controlat tot el que em rodeja, o si més no això intento, i que ara em diguin que em delata la mirada em fa por.
Pel que fa el post no sé si com a notícia passaria. Ara bé, com article el trobo brillant, de debò. I més quan dius això de: “però una cosa clara, si aquest noi segueix així al final triomfa.” Això sí que m’agrada collons: confiança!
Ah, i pel que dius de néixer amb el pa sota el braç tinc força dubtes d’això!
Ja de passada un article que vaig fer fa uns mesos sobre la sort.

La sort

De ben segur que en moltes ocasions haureu estat emissors o receptors de la injusta frase: “Quina sort que tens!”, en molts casos, inclús l’haureu sentida/dita, acompanyada d’adjectius com cabró o puta.És veritat, i en sóc conscient que en alguns, pocs però alguns, casos la sort és tan sols resultat de l’atzar. D’unes caramboles del destí que sovint costen d’explicar.
Però en la majoria de casos no acostuma a ser així! Intentaré explicar-me.

La sort no és divina, per molt que en diverses ocasions tendeixi a semblar-ho. La sort ,no és res més, que el resultat d’arriscar-se. La sort és la complexa repercussió de la gosaria de parlar quan tothom creu que s’ha de callar, de trencar un intens silenci amb un fort cop de puny sobre la taula, d’aixecar-se i aplaudir quan tothom seu o de posar una coma on molts ja hi deixarien un punt. I és que, està en el lloc oportú en el moment oportú no és garantia d’èxit , ni molt menys encara, sinònim de resultats fàcils: també s’ha d’actuar oportunament. I tot i així, en moltes ocasions el resultat no acaba sent l’espera’t. De fet, hi ha una dita catalana que ho resumeix molt bé: “ qui no s’arrisca no pisca”. Quina gran frase, sí senyor!
I és que per molt que et trobis davant d’una casa d’apostes si no hi entres convençut de que la teva butlleta en sortirà guanyadora i no hi apostes amb total seguretat, possiblement, mai et tocarà. D’acord, potser que la teva butlleta, o la teva combinació, no acabi sent la premiada tot i el teu ple convenciment. Però de ben segur que haurà tingut moltes més possibilitats de guanyar, que aquell que es queda allà assegut, creuat de braços i cames, resignat i repetint com un imbècil: la loteria mai toca.

Raül Alcón dijo...

Núria!

Com és la vida!

El Carol i el Laporta són amics meus. Encantat de trobar-te per aquí. Et seguiré amb atenció!